AI-szorongás: amitől a GreatWin Casino nem félhet

Sok munkavállaló aggódik, hogy a mesterséges intelligencia el fogja venni a munkáját. Persze, nem a Great Win Casino alkalmazottairól, vagy az ehhez hasonló oldalak működtetőiről van szó. De a lényeges kérdés az, hogy vajon túl tudunk lépni ezen a félelmen, és megtaláljuk a dolog jó oldalát?

Ismerek valakit, aki egy nagy tanácsadó cégnél dolgozik, ahol van ügyfélszolgálat részleg is. Ez az ismerősöm élvezi a munkáját, és jó fizetést kap, de az elmúlt hat hónapban elkezdett aggódni a karrierje jövőjét illetően. Az ok pedig nem más mint a mesterséges intelligencia. Azt mondta, hogy nem hiszi, hogy az általa végzett munka minőségét egyelőre egy gép fel tudná venni, de lenyűgözi, ahogy engem is, hogy milyen gyorsan vált ilyen kifinomulttá például az az online chat felület, amit most olyan sokan elkezdtek használni. Azt mondja, néhány év múlva el tud képzelni egy olyan világot, amelyben egy robot ugyanolyan jól végzi a munkáját, mint ő. Belegondolni is rossz belegondolni, hogy ez mit jelentene számára és sok más hasonló dolgozóra nézve.

Nem mindenkinek kell aggódnia

Másokat is hallottam már erről beszélni, de véleményem szerint valójában nincs okunk aggodalomra, ahogy említettem, a Great Win Casino és a hozzá hasonló oldalak működtetőinek is lesz még munkája sokáig.

Azért említem a Great Win Casino felületét, mert ennek is van ügyfélszolgálata, és annak ellenére, hogy egy gép is sok mindenre választ tud már adni, szerintem mindig is szükség lesz az automatikus válaszok mellett a valódi emberek közötti kommunikációra.
Én is sokkal szívesebben tárgyalom meg a problémáimat vagy az észrevételeimet igazi emberekkel, hosszú távon, biztos, hogy a többségnek sem tetszene, ha személytelen robotokkal kellene az ügyeket intézni.

Bízom benne, hogy az emberi kapcsolatok a legtöbbeknek is ugyanolyan fontos támaszt jelentenek, mint ahogyan nekem is, és az AI-on alapuló eszközöket is ügyesen tudjuk majd a hasznunkra fordítani.