A kavicsfelverődést egyszerűen lehetetlen elkerülni, bármennyire is jó reflexe van a sofőrnek és akármennyire is óvatosan vezet. Egy olyan problémáról van szó, amivel bizony rlőbb-utóbb szinte minden autótulajdonos szembe néz. Szerencsére azonban van kiút bajból a kőfelverődés javítás révén, amivel a legtöbb esetben igenis olyan lehet az üveg, mint új korában.
A szakemberek tudják, hogy az esetek egy részében nem érdemes a cserét választani, illetve az teljesen felesleges, túl drága és túlságosan időigényes. Ha csak egy apró karcolás rondítja a szélvédőt, esetleg egy kisebb kőnyom van azon, nyugodtan lehet a kőfelverődés javítás mellett dönteni, főleg akkor, amikor a szakemberek is ezt tanácsolják.
Persze, ha túlságosan nagy a sérülés, akkor csakis a csere segíthet. Mielőtt nekikezdenének a munkának a szakértők, alaposan átvizsgálják az üveget, megállapítva a sérülés mértékét. Csakis ez alapján tudnak arra következtetni a mesterek, hogy van-e még esély a szélvédő javításra vagy sem.
Akkor, ha az adott sérülés nem túl nagy és nincs szó repedésről, akkor bátran választható a kőfelverődés javítás. De ami a lényeg, hogy a szereléssel nem érdemes várni. Minél hamarabb cselekszik a tulajdonos, annál biztosabb és jobb lesz a végeredmény. Nem vitás, hogy a kőfelverődés javítás tekintetében az időhúzás csak rontani fog a helyzeten.
Szélvédő cseréje egy korszerű módszerrel
A szélvédő kicserélésekor, a karosszériához való pontos illeszkedést illetően kétféle technológia áll a szakemberek rendelkezésére. A régebbi, gumiágyas szélvédő cseréje manapság már egyáltalán nem divatos és csak nagyon régi kocsiknál kell ezt válasszák a szakemberek. A másik a ragasztott technika. Napjainkban már a kocsik 99%-ánál ezt a megoldást alkalmazzák.
Hogyan történik ekkor a szélvédő cseréje? Nos, először a régi szélvédőt kell eltávolítani, ami kézi kivágó szerszámmal, drótos kivágással és gépi kivágóval is történik. Kétségtelen, hogy a ragasztó eltávolítása a leglényegesebb része az egész procedúrának. Fontos ekkor, hogy ne sérüljön meg a karosszéria, a műszerfal és a belső kárpit sem.